Wijzig cookie instellingen
Gebruiken in Smartschool
UHasselt

Kan je files oplossen met een extra rijstrook?

Elke dag staan we met z'n allen in de file. Kilometers en kilometers lang, zonder dat het maar een beetje vooruit gaat. Vanachter je stuur roep je gefrustreerd: "Maar, het is toch simpel: leg er toch gewoon een extra rijstrook bij!". Klinkt logisch, toch? Wij legden de vraag voor aan professor Tom Bellemans expert ter zake aan het Instituut voor Mobiliteit (IMOB) en de UHasselt.

key notes

What’s a Rich Text element?

The rich text element allows you to create and format headings, paragraphs, blockquotes, images, and video all in one place instead of having to add and format them individually. Just double-click and easily create content.

Static and dynamic content editing

A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!

How to customize formatting for each rich text

Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.

prof. dr. Tom Bellemans

Graag had hij het wiel uitgevonden: een eenvoudig maar revolutionair concept. Volgens Tom Bellemans moet de voldoening die je krijgt fenomenaal zijn wanneer je een praktisch probleem op een zo'n elegante wijze weet op te lossen. Altijd al was Tom Bellemans geïnteresseerd in het analyseren van systemen. Dat verklaart meteen ook zijn studiekeuze met specialisatie in regeltechniek en computermodellen. Na zijn studies kreeg hij de kans om die concepten en technieken in de praktijk te brengen in zijn onderzoek naar verkeersregeling van snelwegen. Al gauw bleek dat om een optimale regeling te ontwerpen het belangrijk is om te beschikken over goede verkeersmodellen. Die modellen moeten beschrijven hoe het verkeer zich gedraagt op het wegennet. Daarnaast is het belangrijk om te kunnen inschatten wat de verkeersvraag – hoeveel mensen van het wegennet gebruik willen maken – zal zijn. Deze modellen zijn momenteel het onderwerp van zijn onderzoek aan het Instituut voor Mobiliteit (IMOB) aan de UHasselt. In zijn verdere carrière wil hij dan ook die bestaande modellen verbeteren, zowel op het vlak van nauwkeurigheid als door het toevoegen van nieuwe mobiliteitsconcepten - denk aan zelfrijdende wagens en deelsystemen.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Suspendisse varius enim in eros elementum tristique. Duis cursus, mi quis viverra ornare, eros dolor interdum nulla, ut commodo diam libero vitae erat. Aenean faucibus nibh et justo cursus id rutrum lorem imperdiet. Nunc ut sem vitae risus tristique posuere.

Mogelijk dankzij

Met de steun van